Friday 23 November 2012

minggu frust

hhmmphhh..

sepanjang mggu ni mmg sesak je dada aku ni. suma benda xkena. why this is hapen to me??!

start with a 'jerk' yg mencurang. mmg buat aku hangin 1 minggu ni. eh 2 minggu kot. mmg siottt! im in progress of deleting him from my life. :'(

pastu ngan tayar kete yg pancit. hhmmphh!


then ditambah pulak dgn kerja yg betimbun yg menyerabutkan pala hotak aku! bos asek dok ligan aku anta claim cepat2. lek ar bos! wa ngah serabut palo hotak ni xleh nak concentrate koje.huhu.sori bos!

kena p site ag pulak. hmmmph3. tp xpe, p site leh ilek2 skit cuci2 mata tgok bangla ngan myanmar. blurggh!


pastu ptg td plak abah aku bgtaw adik aku hafiz jatuh basikal masa main smpai patah gigi. Masyaallahuakbar. ciannye. awat la suma nak jd dlm mggu ni. mggu ni mmg buat aku sesak nafas betol la. huk :(

Last2 petang td i end up pecut kete g jusco cari ubat penenang.


layan lah baskin robbin sorang2. 2 skop besar lak tu. hamekkau. puas! :'(

bila difikir2 balik. mesti ada hikmah disebalik stp yg berlaku kan. mungkin Allah nak uji aku n nak aku sedar yg aku dh lalai dgn tanggungjawab aku terhadap Dia. aku dh lama xngaji, semayang pon slalu ujung2 waktu. Astaqqfirullahalazim. 

memandangkan aku tgah frust, aku pon layan lah baca blog2 yg bole bg semangat kt aku balik kan. antara petikan yg bole mnyedapkan hatiku yg duka lara nih

 "Putus cinta bukanlah pengakhiran segalanya. Ia adalah satu permulaan yang baik jika ditangani dengan positif. Memanglah di awalnya kita rasa sukar menerima hakikat. Tetapi percayalah… kita tetap ada Allah. Semuanya dari Allah. Dan segala yang datang dari Allah ada baik belaka, walaupun belum terserlah kebaikannya pada pandangan kita. Namun yakinlah, pandangan kita terbatas, pandangan Allah Maha Luas. Sesuatu yang kita cintai, belum tentu membawa kebaikan kepada kita. Manakala sesuatu yang kita benci, belum tentu memudaratkan kita."

Sebagai hamba Allah, renungilah maksud firman Allah dalam surah Al Baqarah,  ” Ada sesuatu perkara yang kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kepada kamu. Ada pula sesuatu perkara yang kamu benci tetapi sebaliknya ia membawa kebaikan kepada kamu. Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah-lah yang lebih mengetahui."

mm.. sabarlah wahai hati. mesti ada yg lebih baik yg Allah dh aturkan utk aku kan. Hanya kepadaMu aku berserah.

p/s : xbaik kan aku merungut. huhu. xniat pon nak merungut, sekadar meluahkan sesak didada.

1 comment:

  1. Yo ewa!!! Rindu ko!!! Meh la holiday kt ganu ni... Tengok pantai... Leh cari bakal kt sini juge...sume kategori ade!! Dont wory dear, kumbang bukan sekor ja! :p

    ReplyDelete